سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با آب و هوای جالب قبرس شمالی بیشتر اشنا شوید

 

 

آیا تا به حال در‌پی یک نقشه آب و هوایی دقیق از قبرس شمالی بوده‌اید؟ آیا میخواهید قبل از سفر به این حوزه‌، پیش‌بینی هوای آن را بدانید؟ در این نوشته‌ی‌علمی به شما اطلاعاتی جامع درباره هواشناسی قبرس شمالی ارائه می‌دهیم اما قبلا در زمینه ی آب و هوای قبرس شمالی با شما عزیزان کلام کردیم ، اما عالی می باشد قبل از خرید خانه در قبرس شمالی اطلاعات دقیق تری به دست آورید .

 

قبرس شمالی، جزیره‌ای بلندمرتبه در شرق مدیترانه هست که همچنین به عنوان جمهوری ترکیه قبرس شمالی شناخته میشود. این حوزه‌ دارای آب و هوایی معتدلی می‌باشد که به صورت عمده به دلیل حالت جغرافیایی واقع شده در نزدیکی خط عرض 35 سکو شمالی، پایین تأثیر آب و هوای خنک در زمستان و گرم و خشک در تابستان قراردارد.

 

آب و هوای قبرس در فصول سال 

 

هوای قبرس شمالی در تابستان ها گرم و خشک و در زمستان ها معتدل و مرطوب هست. در سال، بیشترین بارش باران در فصل زمستان و اواخر پاییز صورت می دهد. دما ها در زمستان میانگین 15 جایگاه سلسیوس می باشد و در تابستان نیز میانگین 35 سکو سلسیوس میباشد.

 

قبرس شمالی یکی مقاصد گردشگری دوست داستنی در حوزه‌ است. در طی سال، هوای مطلوب و زیبایی های طبیعی فراوان در این حیطه وجود داراست. با وجود آب و هوای معتدل در طول سال، می قدرت در هر فصلی از سال به قبرس شمالی سفر کرد و از فرصت های تفریحی لذت برد. آب و هوای گرم تابستان می تواند برای تعطیلات در سواحل قابل استعمال باشد در حالی که هوای معتدل بهار و فصل پاییز نیز برای گردش های بیرون مناسب می باشد و به طور تقریب هواشناسی شهرهای فاماگوستا ، گیرنه ، نیکوزیا و شهر اسکله وضعیت مشابهی دارا‌هستند.

 

بهار در قبرس شمالی زمانی می باشد که طبیعت از خواب زمستانی بیدار میگردد. در‌این فصل، دمای هوا به طور قابل توجهی ارتقاء مییابد و برگ‌ها و گل‌ها شروع به رویش می‌کنند. در اوایل بهار، دمای روزانه حدود 15 مرتبه سلسیوس است و شب‌ها حدود 10 سکو میرسد. بادهای ملایم نیز در‌این فصل معمول می‌باشند.

 

تابستان در قبرس شمالی بسیار گرم و خشک می باشد. در این فصل، دمای هوا به بالای 30 رتبه سلسیوس می‌رسد و برخی اوقات ممکن هست به 40 درجه هم برسد. بادهای خنک و خشکی درین فصل وجود دارند که از دریا به سمت خشکی می‌وزند و رطوبت را کاهش می‌دهند. شناخته گردیده است که تابستان در قبرس شمالی بسیار آفتابی و آسمان آبی دارد.

 

تاثیر کوه های قبرس شمالی 

 

کوه های قبرس شمالی تاثیر بزرگی بر آب و هوای این حوزه‌ دارا‌هستند. این کوه ها باعث تولید یک ترکیب منحصر از مناظر طبیعی، برای مثال دره ها، رودخانه ها و غارها می شوند. آنان همچنین به عنوان پرده ای شمالی کوچک کار می کنند و بادهای شمالی سرد را از ورود به منطقه ممانعت می کنند.

 

موقعیت جغرافیایی جزیره و تاثیر آن بر هواشناسی قبرس شمالی 

 

قبرس شمالی که در تقاطع اروپا، آسیا و آفریقا قراردارد، طیف متنوعی از شرایط آب و هوایی را در طی سال تجربه می کند. موقعیت جغرافیایی آن که بوسیله دریای خزر و حرفه کوه باشکوه گیرنه احاطه گردیده است، آب و هوای مدیترانه ای را در طبیعت اما با تغییرات محلی معلوم تضمین می کند. از تابستان‌های سوزان گرفته تا فصل زمستان‌های معتدل و همگی چیز در این میان، این منطقه یک ملیله هواشناسی دیدنی را ارائه می‌کند که بها کاوش را داراست.

 

با گلوبال لند هم پا شوید تا اسرار سیستم‌های آب و هوایی اکثر اوقات غیرقابل پیش‌بینی را که بر قبرس شمالی تأثیر می‌گذارند، کشف کنیم. ریزاقلیم های منحصر به فرد جان دار در حوزه‌ و عوامل اثر گذار در شکل گیری آن ها را کشف نمایید. از باد ملایم های مستمر دریا گرفته تا رعد و برق های گاه به گاه و بارندگی های زمستانی، هرمورد از پدیده های هواشناسی نقش انتخاب کننده ای در شکل دادن به دور و بر زیست و تعیین سرعت زندگی درین نقطه دلربا از دانا دارا هستند.

 

آشنایی با الگوهای آب و هوا در قبرس شمالی

 

وقتی کلام از هواشناسی می گردد، قبرس شمالی ترکیبی منحصر از حالت آب و هوایی مدیترانه و نیمه گرمسیری را تجارب می کند. الگوهای آب و هوا تا حد زیادی پایین تأثیر دریای فضا می‌باشد و اجازه می دهد تا دمای مطبوع و راحت در بیشتر طول سال وجود داشته باشد. با این اکنون، مهم است که دقت داشته باشید که قبرس شمالی گاهی اوقات بارندگی شدید و رعد و برق را در طی ماه‌های فصل‌زمستان تجربیات می‌کند، که این امر برای ساکنان و بازدیدکنندگان ضروری می باشد که فراهم باشند.

 

دمای قبرس شمالی: لذتی مستمر

 

یکی‌از جالب‌ترین جنبه‌های هواشناسی در قبرس شمالی، دمای مداوم آن می‌باشد. در طول فصل تابستان، دما اکثر اوقات به بالای 30 سکو سانتیگراد می رسد و آب و هوای مناسبی را برای عاشقان ساحل و آفتاب جویان ساخت و ساز می کند. از سوی دیگر، فصل زمستان‌ها نسبتاً معتدل است و دمای هوا به ندرت به تحت 10 رتبه سانتی‌گراد میرسد. این ترکیب ایده‌آل از فصل تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل، قبرس شمالی را به مقصدی جذاب برای گردشگران و مهاجرانی تبدیل می‌کند که به دنبال فرار و گریز از موقعیت آب و هوایی دشوار‌تر می‌باشند.

 

بادهای تغییر تحول: باد ملایم و تندباد

 

هواشناسی قبرس شمالی به شدت تحت تأثیر بادهای غالبی هست که در سراسر جزیره می وزد. در طول ماه‌های تابستان، نسیم ملایم دریا وقار دلپذیری را از گرما فراهم می‌کند و ادب را هم برای مردم محلی و هم برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. در مقابل، ماه‌های فصل زمستان میتوانند شاهد ورود تندبادهای توانمند‌تری باشند که از سامانه‌های طوفانی که بر فراز دریای شمال ایجاد میشوند، نشات می‌گیرند. این بادها می توانند دمای خنک تری به هم پا داشته باشند و گهگاه سبب نقص‌ شوند، ولی عموماً کوتاه بازه می‌باشند و عنصری از هیجان را به الگوهای آب و هوایی قبرس شمالی اضافه می کنند.

 

غروب های جالب: نتیجه وضعیت جوی

 

این واقعیت را نمی اقتدار انکار کرد که قبرس شمالی دارای برخی از تعجب آور ترین غروب های خورشید در جهان هست. هواشناسی مخصوص منطقه نقش مهمی در ساخت‌و‌ساز این نمایش های رنگی الهام قسمت دارد. شرایط جزیره و شرایط جوی‌بار قابلیت پراکندگی نور و روشنایی خورشید را مهیا می کند و در نتیجه رنگ های پر جنب و جوشی تولید می کند که با پایان روز آسمان را نقاشی کردن می کند. چه در اینک لذت بردن از یک پیاده روی ساحلی یا نوشیدن یک آبمیوه در یک کافه ساحلی باشید، تماشای غروب خورشید در قبرس شمالی تجربیات ای می‌باشد که با شما یاروهمدم خواهد بود.